Utvecklande, spännande, oljigt….

Utvecklande, spännande, oljigt, utmanande, roligt och kamratskap!

Många ord dyker upp när jag försöker beskriva min upplevelse av lastbilskursen. Det blev flera ”aha-upplevelser” under teknikgenomgångarna.

Inte helt fel att förstå varför och hur alla viktiga delar i sitt fordon fungerar. Nu är det mycket lättare att lista ut vad som är fel när något inte fungerar.

Att köra lastbil är en mycket härlig känsla och inte lika stort och otympligt som jag föreställde mig. Det är mer en vanesak, så nu när jag kör personbil känns det som jag sitter på asfalten 😉

Det var bra stämning under kursens gång. Till och med vården genomfördes under skämtsamma former tack vare goda kurskamrater.

Men nu är dessa utvecklande veckor över, men troligtvis möts vårt kamratgäng åter igen på kursens vinterdel i Boden.

carolina

Carolina Hampusson, Umeå

GK Tung Lastbil i Kungsängen

Leave a Reply

