Uppdraget avslutat på AÖ15

Måndag. På genomgången som vi hade kvällen innan fick vi reda på att vi hade varsin tidig körning. Så direkt efter frukosten så var det bara till att köra fram lyxåket och börja lasta. Jag fick den sköna körningen ända till Kvarn och tillbaka. Jag lämnade Såtenäs runt 8-tiden och var framme i Kvarn vid lunchtid. Snabbt tillbaka till Såtenäs för nästa körning ner till Skövde. Nu äntligen har alla skademarkörer kommit tillbaka till sina respektive förband och vårat uppdrag är därmed slut. Så var även dagen, så det var bara till att köra tillbaka till luckan för kvällens ritualer.

Tisdag. Dagen då vi skulle avveckla vår verksamhet och återgå till det civila samhället. Vi började med att tömma och städa kasernen och köra tillbaka det vi hade lånat på serviceförrådet. Sen när allt var godkänt och klart begav vi oss hem igen mot Göteborgs Garnison. Väl där så lämnade vi tillbaka all lånad material och vårdade sen våra sprintar. Då konstaterade jag att min rullat 2627 km sen jag hämtade ut den förra måndagen (24/8). Det har varit en mycket givande övning. Vi har fått många nya vänner och övningsledningen var mycket nöjd med vår insats. Vi var mer än välkomna tillbaka nästa år. Ännu en gång så har Bilkåren levererat kvalitet till fältet. Tack för mig, vi hörs snart igen.

Rex Kongo, Alingsås Bilkår

11231911_1471431759834150_706178561248449824_n

 

Leave a Reply

