Hemma från GU-F

11146598_861490733932792_1070522395245446115_o
Snart utryck från GU-F:en på Kvarn. Det känns vemodigt att behöva lämna logementet och “familjen”. Vi har blivit ett tight gäng på de här två veckorna.

Det har varit sjukvård och skytte, värdegrund och folkrätt, brand och strid, CBRN, marsch, vård och praktisk tillämpning av allt under fältdygnet (som på sätt och vis varade ett och ett halvt dygn för oss).
Jag har lärt mig så mycket mer än jag trodde, och det har varit bitvis mycket jobbigt för en 31-åring med dålig kondis, men med bra grupp och ledare (och vänner som stöttat över nätet) har jag ändå lyckats fullfölja och är stolt över mig själv och peppad på vidare äventyr i grönkläderna.

Självklart har jag längs vägen hållit Bilkårens fana högt, och berättat allt det lilla jag vet om våra fordon (främst bandvagnen, som vi även fick åka lite i).

Det skall bli skönt att komma hem, men nu bor en liten bit av mitt hjärta på Kvarn och i gröna kamouflagekläder.

Martina Jansson, Göteborgs och Bohusläns Bilkår

Leave a Reply

