Hur blev det så här?

Krusevi
Sitter på ett tåg på väg mot Såtenäs för att genomföra sista delen i min instruktörsutbildning. Jag som bara skulle gå en GU-F för att kunna bli fordonsförare i bilkåren…

Det var GU-Fen på Skredsvik som fick mig att ta steget till att bli instruktör inom försvarsmakten. Kamraterna som jag tillbringade två intensiva veckor med och de fantastiska instruktörerna fick mig att öppna ögonen för en ny spännande framtid. När jag kom hem så anmälde jag mig ganska omgående till IK-G, den genomförde jag på LSS i Uppsala med ett gäng roliga kurskamrater och en inspirerande kursledning. Dessa två veckor blev intensiva med teori blandat med pm-skrivande och praktiska moment. Under tiden innan jag kunde gå IK-T har jag fått möjlighet att hjälpa till på övningar med FVRF i Jämtland. Där har jag kunnat övat på min nyvunna kunskap som blivande instruktör.

Ikväll anländer jag Såtenäs och till helgen ska vi öva skarpt mot en GU-F, det ska bli spännande och roligt. Snart är han som “bara” skulle bli fordonsförare färdig instruktör… Livet har sina vändningar ibland! Det kan jag tacka Bilkåren för som ger mig desssa möjligheter!
Till sommaren blir det Gk Tlb, så det är bara att ge sig på körkortsteorin…Tur att det är lång tågresa till Såtenäs!

Daniel Krusevi
Östersunds Bilkår

Leave a Reply

