På kursplatsbesök i Östersund

tlb_plan
Sitter på flygplatsen i Östersund. På väg hem från en fantastisk dag tillsammans med instruktörer och elever på grundkurs tung lastbil.
I Östersund ligger ett tunt lager snö på marken och temperaturen ligger runt noll.

Eleverna är inne på sin första period och idag var det teori i körning i Östersunds ytterområden som stod på schemat. Med vid besöket var Stefan Hallén, chef för PRODFRIV. Senare på dagen anslöt även chefen för FMLOG, Torgny Henryson. De 15 eleverna har just nu fullt upp med att läsa teori – i morgon är det teoriprov!

Som riksbilkårchef känns det viktigt för mig att hinna träffa elever och instruktörer. Idag hann jag visserligen inte prata med alla men jag fick en ganska tydlig bild av hur instruktörer och elever uppfattar vår verksamhet. Jag fick också möjlighet att åka med flera av eleverna. Och jag kan inte låta bli att bli lite nostalgisk. Det är 18 år sedan jag själv gick Gk Tlb i Villingsberg. Mycket har hänt sedan dess – men mycket är också bekant.
väggplansch
Jag är stolt och glad över att kunna ta emot besökare och visa dem den verksamhet som Bilkåren bedriver. Bilkåren fyller en mycket viktig funktion. Och behovet av transporter finns hos många aktörer i samhället.
Stort tack till alla som gjorde dagen så fantastisk! Lycka till!

Malin Dreifaldt, Riksbilkårchef

Leave a Reply

