Branden från mitt perspektiv

20140827_141640[1]
Jag vet att det var ett tag sen branden i Västmanland var men har inte haft tid att skriva ett inlägg om det sett från mina ögon. Mitt namn är Daniel Brandt och jag jobbar på elfte logistikkompaniet på trängregementet och är bilkårist. Nu undrar väl många hur jag kan vara anställd soldat och bilkårist, men svaret är enkelt, jag har inget avtal med någon myndighet.

Tillbaka till branden i Västmanland, första vändan jag var uppe i Ramnäs var sön v 32-tis vecka 33. Direkt som man kom upp så blev det att börja köra ut drivmedel till brandbilar, bandvagnar, ja allt som behöver bränsle, med en lastbil med fordonsburentankutrustning (fobu) och det gjorde jag i stort sätt hela tiden jag var uppe första vändan. Min andra vända blev vecka 35 mån-ons under avvecklingsarbetet. Då var tempot lite lugnare och då körde jag inte ut drivmedel, utan bistod staben med att köra olika fordon till olika regementen. Då använde vi oss av ett maskinsläp för att få med oss så mycket som möjligt. Detta med att köra ut drivmedel till fordon och att transportera fordon är en del av mina uppgifter som transportsoldat.

Daniel Brandt

Leave a Reply

