Ungdomsrådet samlat

bild
I helgen hade vi i ungdomsrådet möte på Scandic i Västerås. Det är extra kul att träffa alla igen eftersom de flesta är gamla kurskamrater från när jag började som Bilkårist, som sedan startade ungdomsrådet tillsammans. Vi går igenom vad som har hänt sedan sist vi träffades, vilka rekryteringsaktiviteter vi genomfört och hur det har gått. Det är roligt att höra hur duktiga alla är och alla olika berättelser. När jag får höra andras rekryteringsberättelse blir jag extra taggad till att själv rekrytera ännu mer. Vi går igenom kommande rekryteringsaktiviteter, vem som ska åka på vad och vilka mässor/rekryteringsaktiviteter vi ska satsa på.

Vi diskuterar om det är någon som har fått någon fråga till oss ungdomar eller om vi hört att det är någon kår som behöver extra stöd med ungdomsverksamheten. Vi finns till för att hjälpa er, vår vision är att alla kårer ska ha aktiva ungdomar. Just nu innan sommaren är det viktigt att vi rekryterar ungdomar till sommarens kurser, nu är det hög tid att anmäla sig. Det är extra kul att se att terränghjulingskursen ska gå i sommar och att det blir en förläggningshelg i vår och en i höst. Som ungdom är sommarkurserna årets höjdpunkt så det rekommenderar jag verkligen alla ungdomar.

När jag är iväg med Bilkåren får jag massor av energi och det tror jag beror på alla härliga Bilkårister. I höst ser vi i ungdomsrådet fram emot riksstämman, det ska bli superkul och vi hoppas på att träffa flera kårer som vill ha hjälp med rekryteringen av ungdomar.

Om du känner att din kår behöver extra stöd med ungdomsverksamheten, tveka inte att kontakta någon av oss i ungdomsrådet.
Till alla Bilkårsungdomar och ungdomsansvariga, kom ihåg att gå med i vår Facebookgrupp BilkårsUngdom.

Ha det bra, kram
Stina Dufva
Hofors-Torsåkers Bilkår och Ungdomsrådet

Leave a Reply

