Alltid nöjd efter övning med Bilkåren

Jag känner mig alltid så nöjd och glad efter en avslutad övningshelg med Bilkåren. Ibland kanske man känner lite uppförsbacke” innan, vara borta en helg till osv, men efteråt, när man fått skratta och uppleva ihop, lärt sig nya saker, fått köra, ja då känns det bra!
Så känner jag mig nu på söndagskvällen. Har alltså varit ute och övat, kört massor, övat mycket karttjänst, fyllt på med kunskaper inom nya områden och lärt känna några av de andra bilkåristerna lite mer. Helt enkelt toppen.
IMG_0138[1]
Det är bland annat såna här helger som skapar konkret meningsfullhet av mitt medlemskap och engagemang i Bilkåren. Men hur ska man kunna förklara för de som inte upplevt det vad själva “grejen” är? För om man får sniffa på det så är jag säker på att fler vill vara med och bidra. Det jag kan bidra med är att berätta om mitt Bilkårsliv för andra och det kan du som är medlem också göra. Och du som inte är med än, hör av dig!

Eva

Leave a Reply

